Tuesday, 29 April 2014

Amal Elastic Bukan Plastic

[kredit]


-BISMILLAH-

Perasan atau tak, ada banyak perkara dalam dunia ini yang berubah ataupun bertukar dengan kadar yang kecil sahaja, tapi impak yang diberikan sangatlah besar. Ya, sepertinya kena sahaja dengan tajuk, elasticity. Kalau kita belajar ekonomi, elasticity ni tak boleh terpisah sebenarnya konsep dan aplikasi yang diterapkan dalam ilmu ekonomi secara umumnya.

Ha, apekemende elasticity tu ya.

Thursday, 17 April 2014

Bukan Senang Nak Tengok Saya Nanges Tahu?!



-BISMILLAH-

Jujur saya cakap bukan senang nak tengok saya nangis bila tengok video ataupun gambar apa2, kadang itu bila tengok video apa2lah kat Yotube pastu orang komen kat ruangan komen,

Maafin Gue Deh

[kredit]
-BISMILLAH-

Saya berikan anda satu nama. Yang pasti nama insan ini akan membuatkan anda tak senang duduk. Anda akan berasa sedikit panas, lalu membuatkan anda bagaikan mahu bangun sedikit dan berjalan mundar- mandir bagi menghilang rasa panas itu. Arakian setelah itu, anda masih lagi tidak tenang kerana anda sangat kenal akan insan itu, yang mana namanya itu telah terpahat dalam minda anda sebagai seorang yang sangat jahat dan tak berperikemanusiaan.

Monday, 14 April 2014

Dear Mr Blog 2

[kredit]


Dear Mr Blog, salam.

Haritu aku ada terbaca post kawan kat facebook yg bunyi nye cenggini haa,

“Apa tanda saya futur?
Waktu semangat saya rajin membaca dan menulis. Waktu futur pun saya rajin membaca dan menulis. Cuma bezanya, waktu futur saya rajin membaca dan menulis tapi malas beramal dan berkerja. Ya waktu itu membaca dan menulis itu jahiliah saya.”

Sunday, 6 April 2014

Dear Mr Blog

[kredit]


Dear Mr Blog, Salam.

Jujur kat atas tu nampak macam surat ni aku nak tulis BI, tapi tak, aku bangga dengan bahasa Malaysia aku. Eh.


Wednesday, 2 April 2014

Busy Body

Dunia oh Dunia


Al-Hasan al-basri didatangi seorang lelaki dan berkata;

"Aku selalu melakukan maksiat; aku selalu melakukan dosa kepada tuhan, namun aku dapati Allah tetap memberikan kesenangan hidup dunia kepadaku, tanpa ada yang diharamkan kepadaku"