Sunday, 23 February 2014

20 Fakta Tipu Yang Anda Perlu Tahu

[kredit]


-BISMILLAH-

Dalam dunia ini, kita tidak boleh melarikan diri dari fakta. Kerana fakta adalah fakta! Jadi, berikut adalah merupakan 20 Fakta tipu yang anda perlu tahu. Mohon baca sampai habes :3

Hmpphhh... amek nafas..

Saturday, 22 February 2014

Rindu Tak Perlu Kata Apa-apa

[kredit]


-BISMILLAH-

Tidak dapat kugambarkan
Rindu yang lahir dari hati ini
hanya yang mampu tuk kulafazkan
Aku Merinduimu

Terasa amat jauh diri ini
Kerna kau tiada disisi
Bergenang air mataku
bila terkenangkan wajahmu

Ayah ibu
Dari jauh kupohon restu
Doamu titian kejayaanku
Nasihat darimu kuingat selalu
Tersemat di kalbu

Oh Tuhan
Berkatilah ku dalam mencari ilmu
Dengan RedhaMu
Moga kujejaki tempat yang dituju

Thursday, 20 February 2014

Hanya Kerana Kamera, Dia Memeluk Islam

[kredit]


-BISMILLAH-

Suatu ketika dahulu, yang tak berapa nak dulu sangat sebenarnya, lebih kurang 7-8 tahun yang lalu lebih kurang, seorang pakar dalam bidang photographer telah mengejutkan dunia dengan pengumumannya kembali kepada islam. Dia yang sebelum itu sangat terkenal dengan pelbagai skill dan pengalaman dalam mengambil gambar dan juga merakam video, telah mengumumkan pengisyhtiharan keislamannya di dalam biliknya melalui video yang dirakam menggunakan kamera DSLR kesayangannya, Kanun EOS 5D Mark III lantas diupload ke youtube dan mendapat hampir 700,000 ‘views’ dalam masa 1 hari sahaja! Whoa.

Ok tutup mulut.

Tuesday, 18 February 2014

2 Dimensi

[kredit]


-BISMILLAH-

Benarlah orang kata, dimensi menyeru dan dimensi beramal itu, 2 perkara berbeza.

Disuatu ketika,

Aku melihat engkau berada di hadapan khalayak ramai. Engkau menyampaikan ceramah motivasi dengan penuh keberanian dan kelantangan suara. Satu per satu isi yang ingin diketengahkan engkau huraikan dengan detail. Segala pengalaman hidup yang telah semat dalam benak fikiran, engkau kongsikan bersama para hadirin yang hadir memenuhi dewan itu. Tidak kira lelaki, wanita, remaja, kanak- kanak mahupun golongan yang agak berumur, semuanya memberi perhatian kepada engkau.

Sunday, 16 February 2014

Sahabat Dengarkanlah

[kredit]


-BISMILLAH-

Pernah tak dalam hidup kita memiliki kawan yang sangat rapat dengan kita. Pergi ke sini dengan dia. Pergi ke sana pon dengan dia. Kalau boleh pergi kemana- mana pon nak dengan dia.  Tu tak cerita lagi pasal dia tolong kita ajarkan Addmath, kita tolong sidaikan baju kat ampaian untuk dia, dia belanja burger zinger double cheese KFC dan sebagainya. Sampaikan orang boleh gelarkan kita dengan dia sebagai kembar. Juga kalau orang lain tengok kita takde sekali dengan dia,pasti sahaja mereka akan berasa hairan.

Saturday, 15 February 2014

Umrah Thorbaek!



-BISMILLAH-

Tarikh 19-29 Januari 2014 saya kira merupakan antara tarikh yang paling bermakna dalam hidup saya. Walaupun hanya sepuluh hari namun ianya cukup memberi kesan yang besar dalam kehidupan seharian saya. Itulah tarikh dimana saya telah menjejakkan kaki ke haramain(baca: mekah madinah). Saya pergi ke sana menaiki bas bersama rakan- rakan dari Irbid dan Mafraq. Perjalanan kami mengambil masa yang sangat lama untuk sampai ke Madinah iaitu lebih kurang 27 jam, namun tempoh yang lama itu seakan hilang bak habuk yang berterbangan ditiup angin sepoi-sepoi bahasa apabila kami alhamdulillah sampai ke perkarangan hotel di Madinah.

Ok, agak sedikit skema disitu. uhuk

Friday, 14 February 2014

Sunday, 9 February 2014

Harga Setitis Air Mata

[kredit]


-BISMILLAH-

Pernah atau tidak suatu ketika kita mengalami satu perasaan yang serba tidak kena. Fikiran kita bercelaru. Jumpa orang ni, rasa serabut. Jumpa orang tu rasa hambar. Hambar giler, seolah-olah luput segala kenangan manis sepanjang perkenalan antara kita dengan dia.

Pagi itu, kita mulakan hari dengan penuh duka. Turun sahaja tangga, kita terjatuh. Lebam kot! Kemudian kita separa menjerit. Dan macam biasalah, cover seolah-olah tiada apa yg berlaku. Selang sahaja beberapa ketika, kita baru tersedar yang kita terlupa untuk membawa buku ke universiti sebab tertinggal diatas meja. Study until late night punya pasal. Terpaksalah patah balik ke rumah untuk ambil balik buku. Sudahlah jalan ke rumah berbukit-bukau! Habis basah baju, mandi peluh punya pasal.